11 Ocak 2017 Çarşamba

Tost makinesinde waffle

Hamur için malzemelerimiz şöyle;

1,5 su bardağı un

1,5 yemek kaşığı toz şeker

2 yumurta

1 su bardağı süt

1/4 su bardağı sıvı yağ

1 çay kaşığı tuz

1 paket Kabartma tozu ve vanilya

Süslemek için istediğiniz meyveleri kullanabilirsiniz. Üstüne sürmek içinde beyaz çikolata ya da fındık kreması kullanabilirsiniz.

Ben kendime sarelleli ve muzlu yaptım üstüne de biraz damla çikolata koydum. Ama çilek ve kivi de çok yakışıyor.

Tüm bu malzemeyi bir kapta karıştırın ve hamuru biraz dinlenmeye bırakın. Yaklaşık yarım saat. Tost makinenizi ısıtın ve sıvı yağ ile tüm makineyi yağlayın. Yarım saat geçtikten sonra hazır olan hamurdan 1 kepçeden bir-iki parmak az olacak şekilde parça alın ve hiç gezdirmeden tek bir noktadan tost makinesine yavaşça dökün. Böylece hamur kendiliğinden yayılacak ve yuvarlak bir şekil alacak. İsteyenler bir kepçe alıp tüm makineye yayarak dikdörtgende yapabilir ama ben küçük yuvarlak sevdiğim için bu şekilde yaptım. Tost makinesinde 2-3 dakika beklettikten sonra üstü hafif kızarmaya başlayınca alabilirsiniz. Aldığınız hamur daha soğumadan üstüne malzemelerinizi yerleştirin. Sıcakken çok daha güzel oluyor. Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Belki Bunlarda Dikkatini Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...